پنج نکته طلایی در سفر به اروپا
سفر به اروپا با گردشگری مفید

پنج نکته طلایی در سفر به اروپا

چنانچه قصد سفر به اروپا را دارید مطمئنا، به یکی از پاییتخت های زیبا اروپا سفر خواهید کرد زیرا معمولا پاییتخت ها هم فرودگاههای بهتر و بزرگتری دارند و هم معمولا پاییتخت ها، بیشتر گردشگر را از سرتاسر جهان جذب می کنند.

برای مثال شهرهایی چون پاریس، رم، لندن، آمستردام یا مادرید همیشه در بین گردشگران  پر طرفدارتر بوده است.

معمولا در کتابها از پاریس به عنوان رمانتیک ترین شهر جهان، شهر نور، مد، علم و پادشاه لوئیز چهاردهم و … صحبت می شود. همه کشورهای اروپایی نقاط قوت و ضعف خود را دارند اما هیچ قاره ای در چنین مسافت کوتاه نتوانسته چنین ثروتی از فرهنگ و دیدنی هایی جذاب و متنوع را برای مسافران ارائه دهد.

از جاذبه های گردشگری آشکار این شهرها، هر کدام دارای فضای متفاوت وسبکی خاص هستند باید گفت که این محبوبیت دوطرفه دارد بعضی از شهرها که بین گردشگران خیلی مشهور هستند، از جمله لندن و پاریس بسیار محبوب که در سال 2018 لندن 20 میلیون و پاریس 1/16میلیون بازدیدکننده را دریافت کردند.

در شهرهایی مثل پاریس که جزء یکی از بهترین و قدیمی ترین شهرهای قاره اروپا است تصاویر همیشه زرق و برق ویژه ای دارند، به همراه چند اثر بنای تاریخی مانند برج ایفل، موزه لوور و کلیسای نوتردام، هیچ کدام از تصاویر بی خانمانها، فقر و گدایانی را نشان نمی دهد حتی غذا در پاریس بسیاری از مسافران را ناامید کرده مخصوصا در مناطق پر طرفدار گردشگری.

سفر در فصل مناسب و دانستن آداب و رسوم هر کشور و فرهنگ منطقه کمک می‌کند که  سفر شما با تور اروپا، تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد باشد و از آن لذت ببرید.

ما در این مقاله به پنج نکته طلایی در سفر به اروپا خواهیم پرداخت.

در شهر های کوچک اقامت کنید

 بهتر است سعی کنید برای گردشگری مقاصد جدید و متفاوتی را انتخاب کنید.

برخی از شهرهای کوچک که در سایه یک شهر بزرگ قرار دارد واقعا ارزش سفر دارند.

نکته ای که باید در نظر داشته باشیم این است که جو و فضای کلی در اکثر شهرهای پاییتخت بسیار متفاوت از سایر کشورهاست اگر بخواهید با فرهنگ یک کشور بیشتر آشنا شوید و در جریان جزئیات فرهنگ یک کشور قرار بگیرید بهتر است به مکانهای کمتر شناخته شده و کوچک آن کشور سفر کنید.

malaga-spain

با قطار سفر کنید

چنانچه شما در سفر با کمبود وقت مواجه نیستید می توانید با قطار سفر کنید و از سفر خود لذت ببرید.

مخصوصا در اروپای غربی، قطار جایگزین فوق العاده ای برای هواپیما است بعص از قطارها کلاس های مختلفی ارائه می دهند فرست کلاس و اکونومی که ارزانتر است و دارای دو انتخاب قطار سریع السیر و یا آهسته ترخواهد بود به عنوان مثال در فرانسه TGV سریعترین قطار وگرانترین است، در حالی که  RER معمولا کندتر و ارزانتراست. 

 معمولا بلیط قطار برای کودکان و افراد مسن قیمت ویژه ای دارد.اگر قصد سفر به چندین کشور را دارید قطار می تواند انتخاب خوبی باشد و از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه خواهد بود. البته در مناطق بالکان و بالتیک گزینه قطار کمتر است بنابراین در این مناطق برای سفر زمینی می توانید از اتوبوس استفاده کنید.

Train

با اتوبوس در اروپا سفر کنید:

با توجه به اینکه قاره اروپا خیلی بزرگ نیست، گزینه مسافرت با اتوبوس می تواند گزینه مناسبی باشد.

 بخصوص اینکه در این مسیرها سفر با اتوبوس بسیارسریعتر و راحت تر از قطار می تواند باشد. اگر شما به دنبال راهی برای سفر کم هزینه تر و اقتصادی هستید در اروپای غربی اتوبوس می تواند راه حل مناسبی باشد شرکتهایی مانند Eurolines  ویا FlixBus   تعداد زیادی برنامه های سفر در اروپا دارند به هزینه هایی بسیار پایین برای نمونه بلیط اتوبوس برلین – پاریس 50% کمتر از بلیط قطار است. در داخل کشور هم اتوبوس می تواند انتخاب خوبی باشد.

flixbus

در فصل های خلوت تر به اروپا سفر کنید

نگران این هستید که هزینه سفر به اروپا با تور چقدر است؟

تا به حال شده در سفرهایتان از شلوغی خیابان‌ها، مکان‌های گردشگری یا پیدا نکردن بلیط هواپیما به تنگ آمده باشید؟

لازم نیست همیشه در شلوغ‌ترین روزهای سال به سفر بروید. از طرف دیگر همه‌ی ما در سفرهایمان به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌ها هستیم.

راه حلش این است: فصول خلوت سال را بشناسید و جایی را که می‌خواهید بروید درست انتخاب کنید.

اول از همه این را بدانید که هزینه‌ی سفرها لزوما نباید گران تمام شود. شما اگر به خوبی موقعیت زمانی و مکانی را بشناسید می‌توانید سفری اقتصادی داشته باشید و از حداکثر خدمات و امکانات بهره ببرید.

paris

آب‌و‌هوا را در نظر بگیرید

تابستان امسال، اروپا با موج شدید گرما مواجه شد؛ ولی در مجموع کشورهایی مثل ایتالیا، اسپانیا و پرتغال، تابستان‌های گرمی دارند. اگر نمی‌توانید دربرابر گرما مقاومت کنید، سعی کنید که در ماه‌های خنک‌تر سال به این مقصدها سفر کنید. یا اینکه حتما اقامتگاه‌هایی را رزرو کنید که وسایل سرمایشی و تهویه‌ی مطبوع و مناسب داشته باشند.

roma

بستن منو