مهمترین توصیه های بهداشتی که باید در سفر رعایت کنیم
سفر به اروپا با گردشگری مفید

مطلب ما را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

سفر رفتن آداب و روش های خاص خودش را دارد که این آداب مربوط به قسمتی خاص نمی باشد. مهم ترین قسمت این آداب و روش ها، توصیه های بهداشتی است که باید در سفر رعایت کنیم. به هر حال شما در طول سفرتان به نقاط و هتل هایی اقامت و گذر خواهید داشت که قبل شما هزاران نفر اقامت و حضور داشته اند. پیشنهاد می کنیم که در ادامه همراه ما باشید تا به برسی مهم ترین توصیه های بهداشتی که باید در سفر رعایت کنیم بپردازیم.

مهم ترین توصیه های بهداشتی در زمینه مواد غذایی

– در زمینه مهم ترین توصیه های بهداشتی در سفر باید در بخش غذا خوردن، توصیه می شود که از غذا های آب پزکم حجم استفاده کنید. توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که درطول سفر، مصرف غذاهای پرحجم، چرب و سنگین میتواند موجب سنگینی، تهوع و استفراغ شما شود پس اولویت خود را غذاهایی که پایه میوه جات و سبزی جات دارند قرار دهید.

– این را بدانید که شما نمیتوانید غذا های مسموم و فاسد را از روی بو و رنگ آن ها تشخیص دهید چه بسا بعضی از آن ها حتی رنگ و بوی بدی هم ندارند و می تواند مسافر ها را به مدت 24 ساعت راهی بیمارستان کند ویا در مواقعی موجب مرگ آن ها شود. به همین دلیل غذا هایی را که بیش از 3 روز در یخچال نگهداری شده و یا بیش از 2 ساعت در فضای باز نگهداری شده را مصرف نکنید.

– درمورد غذا های کنسروی باید بدانید که اگر قصد استفاده از آن ها را دارید باید توجه داشته باشید که کنسرو برامدگی، فرورفتگی و شکستگی نداشته باشد. حتما قبل از مصرف، کنسرو را به مدت 20 دقیقه بجوشانید.

توصیه های بهداشتی هنگام سفر در زمینه سرویس های بهداشتی و عمومی

– در زمینه توصیه های بهداشتی در حین سفر باید بدانیم که مصرف آب آلوده نه تنها موجب مسمومیت شما می شود بلکه بدن شما به دلیل تغییرات اقلیمی از مقاومتش کاسته شده و انواع و اقسام بیماری های رایج ماننده: تب تیفوئید، بیماری های ویروسی، اسهال، هپاتیت A  و B، فلج اطفال و غیره را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که شما باید در سفر از آب های معدنی و یا آب های های یخ زده که به مرور زمان آب می شود استفاده کنید.

– اگر شما با ماشین یا اتوبوس کرایه ای سفر می کنید و در حین مسیرخود تشنه شدید به خاطر داشته باشید که راننده باید لیوان یک با مصرف در اختیار شما قرار دهد و یا از لیوان شخضی خودتان برای آشامیدن آب استفاده کنید. به هیچ عنوان از لیوان های عمومی که در مسیر و یا اتوبوس وجود دارد استفاده نکنید.

– اگر قصد استفاده از سرویس های بهداشتی سر راهی و یا هواپیما را دارید به هیچ عنوان از صابون یا مواد شوینده جامد استفاده نکنید، به جای آن از مواد شوینده مایع و یا مایع دستشویی برای شستن دست ها استفاده کنید.

– میلیون ها میکروب و ویروس در محیط های عمومی، دستگیره قطار ها، اتوبوس ها و محیط عمومی هواپیما ها پنهان شده است. بهتر از قبل از سفر هنگام بستن چمدان ها، ژل های ضد عفونی کننده تهیه کنید و در بار خود قرار دهید تا مرتبا دست های خود را ضد عفونی کنید.

توصیه ها بهداشتی هنگام سفر در زمینه اقامت در هتل

هتل ها و اتاق ها در حالت کلی تمیز و بهداشتی می باشند اما باید در نظر گرفت که این سکونت گاه ها اتاق شخصی شما نمی باشد و طبق میل شما تمیز نشده است.

-در زمینه توصیه بهداشتی سفر در زمینه اقامت در هتل، به ساس های تخت خواب توجه نمایید. البته این موضوع در همه ی هتل ها وجود ندارد. ساس ها حشرات کوچک و ریزی می باشند که در چوب وجود دارند و در هنگام شب بیرون آمده و از قربانیان خود تغذیه می کنند. این حشرات مخصوص به یک نقطه خاص نبوده و در سرتاسر دنیا وجود دارد. آن ها به راحتی و با چمدان شما جابجا می شوند پس بهتر از مراقب باشید. توصیه می شود قبل از سفر به برسی نظرات میهمانان آن هتل بپردازید. بعد انتخاب هتل مورد نظر بر اساس نظرات میهمانان با خود حتما روتختی شخصی، مایع ضدعفونی کننده و دمپایی به همراه ببرید. با این اقدامات شما در برابر این حشرات ایمن خواهید بود.

با رعایت کردن تمام موارد بهداشتی در هتل، مراکز عمومی، وسایل حمل و نقل و مواد غذایی شما میتوانید سفری امن را برای خود و خانوادیتان به ارمقان آورید و از لحظه لحظه های سفر خود لذت ببرید.

مجله گردشگری مفید

25 جاذبه گردشگری پاریس
دیدنی های لیسبون
مهمترین توصیه های بهداشتی که باید در سفر رعایت کنیم
در آتن از کدام جاذبه ها بازدید کنیم ؟
بستن منو