دیدنی های لیسبون

LISBON

 

شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال است که یکی از زیبا ترین شهر های اروپا محسوب می شود و سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند. ما در این مقاله شما را با دیدنی های لیسبون آشت=نا خواهیم کرد.

شهر لیسبون در پرتغال به واسطه ی رودخانه تاگوس به اقیانوس اطلس وصل می شود. کشتی رانان قرن 15 و 16 به منظور کشف سرزمین های ناشناخته وارد این سرزمین شدند. به همین دلیل در نقطه نقطه ی این شهر شما می توانید نشانی هایی از آن ها را مشاهده کنید. این شهر را می توانید به عنوان پایتختی رنگارنگ، با آب هوای گرم و آفتابی اش در نظر بگیرید، شهری با آثار باستانی و موزه های تاریخی.

قلعه سائو جورج

یکی از قدیمی ترین و مهم ترین بنا های تاریخی شهر لیسبون قلعه سائو جورج یا سنت جورج می باشد که در بالای تپه ای در منطقه ی آلپاما واقع شده است. معماری و تاریخ این قلعه نشان می دهد که این سرزمین تحت سلطه ی مسلمانان بوده است که بعد ها به عنوان اقامت گاه سلطنتی پرتغالی ها تا قرن 16 مورد استفاده قرار گرفت. امروزه این قلعه به موزه ی بزرگ باستان شناسی تبدیل شده است. یکی از فعالیت های جالبی که در این منطقه برای توریست ها وجود دارد، بالا رفتن از خندق های این قلله است.

صومعه جیرونیموس

یکی از مناظر طبیعی شهر لیسبون صومعه جیرونیموس است که در قرن 16 میلادی ساخته شده است. معماری این بنا برگرفته از سبک های معماری گوتیک و معماری اسلامی می باشد. این صومعه زیبا و تاریخی در منطقه ی بلم واقع شده است. این بنا به منظور یاد بود و بزرگداشت کاشفان پرتغالی در دهه 1500 ساخته شده است. در ساخت این صومعه از سنگ های آهکی طلایی استفاده شده است، که می توانید شاهکار این معماری را از حکاکی های روی این بنا مشاهده کنید. مقبره واسکو داگاما، کاشف پرتغالی که سفرش های به هند لیسبون را به یک شهر ثروتمند تبدیل کرد درون این بنا قرار دارد.

آکواریوم اقیانوسی لیسبون

یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین آکواریوم های دنیا، آکواریوم اقیانوسی لیسبون ها است که هرساله بسیاری از توریست ها و خانواده ها از این آکواریوم بازدید می کنند. این آکواریوم در نمایشگاه جهانی 1998 به منظور نشان دادن شرایط بهبود و پیشرفت این کشور ساخته شد. این آکواریوم در شمال شرق شهر لیسبون در منطقه ی پارک داس ناکوئس واقع شده است که بزرگ ترین آکواریوم سر پوشیده اروپا محسوب می شود. این آکواریوم به 4 زیست بوم متفاوت اقیانوسی تقسیم می شود که شما می توانید گونه های جانوری که در اقیانوس زندگی می کنند از کوسه ها و لاک پشت ها تا پنگوئن ها و ماهی های رنگارنگ از نزدیک مشاهده کنید.

موزه کالوست گلبنکیان

موزه کالوست گلبنکیان در شما شهر لیسبون واقع شده است. این موزه یک موسسه غیر انتفاعی می باشد که از دارایی های یک تاجر نفتی ساخته شده است. این موزه حاوی مجموعه ای از آثار گلبنکیان در تمام طول زندگی اش می باشد و نشان می دهد. تجربه ای که بازدید کنندگان می توانند از این موزه بدست بیاورند بسیار جالب است. اگر چه کالکسیون این موزه بسیار کوچک است اما هر کدام از آن ها برای خودشان دنیایی دارند. در این موزه شما می توانید آثاری از مونه نقاش فرانسوی، رامبرانت و پیر رونوار نقاش هلندی و جواهراتی از لالیک و ظروف چینی ایرانی مشاهده کنید. 

برج بلم

برج بلم یا سنت وینسنت که روزی روزگاری به عنوان جزیره در رودخانه تاگوس شناخته می شد. قذمت این برج به سال 1515 باز میگردد. برج بلم به منظور جلوگیری از حملات و سکوی دیدبانی و همچنین محلی برای استقبال از دوستان لیسبون ساخته شده بود. این دژ 4 طبقه ازسنگ آهک ساخته شده است. این برج فضایی برای 17 توپ داشت که می توانست تا مسافت های دور شلیک کند. همچنین به روی این برج مجسمه بانوی بازگشت امن به خانه قرار گرفته بود تا از کشتی ها در طول سفر محافظت کند.

آسانسور سانتا جاستا

آسنانسور سانتا جاستا که در ناحیه مرکزی شهر لیسبون قرار گرفته است، بازدید کننگان می توانند با به بالا رفتن از آن منظره ای تماشایی از شهر رنگارنگ لیسبون را تماشا کنند. این آسانسور معروف در سال 1902 توسط رائول مسیور شاگرد گستاو ایفل، معمار فرانسوی برج ایفل طراحی و ساخته شد. این برج آهنی که از برج ایفل الهام گرفته است مسافران خود را به سکویی می برد تا از آن جا نمایی از خرابه کلیسای قدیمی صومعه کارمو را مشاهده کنند

 

بستن منو