در آتن از کدام جاذبه ها دیدن کنیم

در آتن از کدام جاذبه ها دیدن کنیم

آتن نمادی از تمدن با شکوه و برجسته غربی است که قدمت و تاریخ آن به 3000 سال می رسد. این شهر در دوران باستان کلاسیک شکوفا شد و زادگاه بزرگانی چون سقراط، پریکلس و سوفوکلس است. امروزه آتن پایتخت شلوغ و مدرن است و این شهر به عنوان مهم ترین جاذبه ی گردشگری این کشور یاد می شود. این شهر کهن بی شک دارای مناطق بسیاری برای بازدید می باشد، ما در این مقاله بهترین آن ها را به شما خواهیم گفت.

  1. آکروپلیس

این مجموعه در شمال شرقی پارتون آتن و با فاصله ای 150 متری از سطح دریا قرار دارد. نقاط بسیار کمی در دنیا وجود دارد که می توان آن ها را با آکروپلیس مقایسه کرد. آکروپلیس در آتن یونان به معنی شهر مرتفع یا شهر مقدس می باشد که یاد آور شکوه و جلال آتن باستان می باشد. اولین دست سازه های بشر که مربوط به دوران نو سنگی می باشد در بالای این تپه وجود دارد.

  1. تئاتر دیونیسوس

اگر شما اهل هنر های نمایشی یعنی تئاتر و هنر هستید پس بازدید از این بنا را از دست ندهید. تئاتر دیونیسوس قدیمی ترین تئاتر آتن می باشد. بسیاری از نمایش نامه های تراژدی و کمدی که امروزه اجرا می شود روزی روزگاری برای اولین بار رو استیج این تئاتر اجرا شده است. این تئاتر در 6 قرن قبل از میلاد ساخته شده است. جالب است بدانید ظرفیت این سالن تئاتر بالغ بر 17000 نفر است.

  1. بیزانتین و موزه مسیحیت

یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی آتن موزه مسیحیت است که مربوط به مسیحیان ارتدوکس می باشد. این موزه در نوع خود کم نظیر می باشد و آثار بسیار منفاوتی را در خود جای داده است. آثاری از دوره قرون وسطی، بیزانتین و اوایل دوره مسیحیت می باشد. ببعضی از آثار این موزه در هیچ جای دنیا نمونه ی دیگری ندارد.

  1. بازار رمی

بازار رمی در شهر آتن که قدمت آن به ابتدای دوره مسیحیت باز می گردد که بخشی از امپراطوری رم می باشد. این بازار در واقع یک بازار در فضای باز بوده که توسط ستون هایی بلند احاطه شده بود و مغازه ها ما بین این ستون ها قرار داشتند.

  1. تپه ی فیلوپاپوس

شاید به نظر برسد آکروپلیس معروف ترین تپه در آتن و یونان باشد اما تپه ی فیلوپاپوس دست کمی از آن ندارد و دارای سابقه تاریخی طولانی می باشد. در مورد اسم تپه ی فیلوپاپوس دو باور وجود دارد یکی این که همان اسم است و دیگری اسم یکی از سناتور های خیر خواه آتن است. این تپه در ارتفاع 147 متری از سطح دریا قرار دارد. از بالای این تپه شما می توانید نمایی از آکروپلیس و شهر آتن داشته باشید.

  1. آنافیوتیکا

دریونان تنها خرابه های تاریخی نیستند که ارزش دیدن دارند. در کنار این بنا های تاریخی به شما توصیه می کنیم که از محله قدیمی آنافیوتیکا در آتن بازدید کنید. این محله در پایین منطقه آکروپلیس و در شمال منطقه دیدنی پلاکا قرار دارد. در جریان حفاری های سال 1950 بسیاری از این خانه تخریب شد اما هنوز 45 عدد از خانه بدونه ویرانی باقی مانده اند.

  1. میدان سینتا گما

یقینا یکی از جا هایی که برای گردشگرانی که به آتن سفر می کنند جالب است میدان سینتا گما است. جالب ترین چیز موجود دراین میدان لحظه ی عوض شدن گاردهای حفاظتی است که در جلوی مقبره سرباز بینام قرار دارند می باشد.

  1. سازه زئوس

سازه زئوس در آتن به عنوان بزرگ ترین سازه در یونان شناخته می شود. این سازه یکی مجموعه باستانی می باشد که ساخت آن 7 قرن طول کشید. این سازه در 515 سال قبل از میلاد به دستور Peisistratos ساخت آن شروه شد که مدتی بعد متوقف شد. در نهایت ساخت این بنا تا 175 سال بعد از میلاد طول کشید. این بنا یاد آور تاریخ شکوهمند یونان باستان است. از 104 ستونی این بنا داشت، اکنون فقط 15 تا از آن ها باقی مانده است. طول هر یک از این ستون ها 17 متر می باشد. سازه زئوس رت حتما در لیست بازدید خود قرار دهید.

  1. ارختئوم

ارختئوم سازه ای بسیار شگفت انگیز و خیره کننده در آکروپلیس می باشد که از مرمر خالص ساخته شده است. این سازه یکی از معماری های افسانه ای یونان محسوب می شود. ساخت این بنا به 3521 سال قبل از میلاد مسیح باز میگردد. در کنار تاریخ عظیم این بنا 6 بانو وجود دارند که انگار بخشی از این بنا را نگه داشته اند که واقعا خارق العاده است.

بستن منو